joi, 15 noiembrie 2012

ORAȘUL RECAȘ PREMIAT


     Pe data de 14 noiembrie 2012, la sala Capitol a Filarmonicii Timișoara, colega noastră, bibliotecara Veronica Andruseac, a luat Premiul I pentru activitatea culturală din Recaș pe care o desfășoară și o întreține cu o frumusețe sufletească și cu o dăruire demnă de oamenii care clădesc istoria unui loc, indiferent care ar fi acesta. 
      Îi mulțumesc și o asigur de toată susținerea și admirația mea!
      Am rugat-o să lase deoparte modestia care o caracterizează și să ne împărtășescă "rețeta succesului".
         Nicoleta Vasi - BJTimiș, bibliotecar metodist



            Vă rog să imi scuzaţi îndrăzneala,

Înainte de a fi Eminescu, Brâncuşi, Nicolae Grigorescu, Ştefan cel Mare, toţi şi fiecare au fost oameni ca noi. Ei au trăit şi au simţit. Prin ceea ce au făcut, au fost şi au devenit. Dumnezeu aşteaptă de la fiecare fiinţă actul său creator drept răspuns la Marele Său Act Creator. Omul creează instituţia. Acest adagio ni se potriveşte şi nouă bibliotecarilor. Fiecare domeniu de activitate îşi are personalităţile sale şi ori de câte ori este luată în discuţie o anumită profesiune se evocă întotdeauna  numele acelor oameni care au contribuit la dezvoltarea sa. Şi noi bibliotecarii facem parte dintre aceşti oameni. În viaţa mea au existat lungi momente de durere când am simţit că trăiesc fără speranţă, părăsită. Am luptat şi mi-am ascultat gândurile. Noi suntem oameni, trestii gânditoare şi acest epitet metaforic am simţit că încă mă mai onorează. În locul în care suntem totul începe cu noi, cu modul nostru de a gândi,de a simţi, de a voi, într-un cuvânt cu modul nostru de a exista. Suntem sufletişti incurabili pe tărâmul culturii, buni români şi sigur nu ne vom pierde în negura uitării. La orice lucru frumos  pe care am  vrut să-l fac am ajuns prin mine, prin eforturile mele, prin stăruinţă, perseverenţă şi voinţă. Nu există reţete în munca noastră. Există chemare chiar şi talent. N-am intrat în competiţie cu nimeni, n-am aspirat să înfăptuiesc lucruri măreţe, n-am aşteptat răsplata unor fapte bune, am făcut totul cu drag şi din iubire pentru oameni. Şi am văzut şi eu în acestă iubire, aripa pe care Dumnezeu mi-a dat-o pentru a mă ridica la el.

Veronica Andruseac – Biblioteca Recaş

Un comentariu:

  1. Draga mea Veronica, vreau sa-ti multumesc din toata inima mea pentru acest minunat dar. Iti multumesc ca existi si ii multumesc lui Dumnezeu ca te cunosc si ca esti prietena mea. Stiu ca acest dar este in aceasta seara pentru mine dar simt ca trebuie sa il transmit mai departe pentru ca toata lumea care va citi aceste randuri sa simta iubirea si daruirea din sufletul tau, pentru ca toata lumea sa simta si sa cunoasca macar putin sufletul tau frumos.

    RăspundețiȘtergere